מאמר
אופק חדש בבית ספר "איילים" בטבריה
חליוה רותי, מנהלת בית הספר "איילים"

המאמר עוסק באופק חדש.

תוכן

בית הספר "איילים" השתלב ברפורמת "אופק חדש" משנת הלימודים תשס"ח.

בעקבות המעבר לרפורמה נקבע יעד ייחודי לבית-הספר: "מתן מענה לשונות"

הושם דגש על מספר תהליכים בהלימה למשאבים החדשים:

  • בניית מערכת שעות שנתנה מענה מערכתי ומעקב אחר השעות הפרטניות ושעות השהייה.
  • העברת מידע בישיבות מורים – שקיפות מלאה.
  • נערכו מיפויים כיתתיים –מטרתם חלוקת משאבים ובניית תכנית עבודה שנתית.
  • הוכנו דרכי מעקב ובקרה.
  • במסגרת הרפורמה, שאחת ממטרותיה הענקת יחס אישי לכל תלמיד וסיוע פרטני, דווח על תלמידים שגילו קשיים בתחומי דעת שונים. באמצעות השעות הפרטניות ושיחות אישיות הם שפרו את הישגיהם. בנוסף, באמצעות שיחות אישיות שפרו התלמידים גם את התנהגותם.
  • הרפורמה חיזקה את הקשר האישי בין המורה לתמיד ובין הורה-מורה-תלמיד – מערכות יחסים המושתתות על כבוד הדדי. הרפורמה הוסיפה זמן איכות שהתבטא בהוראה בקבוצות קטנות והגבירה את האחריות ללמידה. באמצעות שעות שהייה מתקיימים מפגשים בין המורים לשיח ולעבודה משותפת הגורמים להנאה ולהנעה.

הימצאותם של מורי בית-הספר במהלך שעות היום הפחיתה את רמת האלימות והאקלים הבית-ספרי השתפר.

דבר משמעותי נוסף – הרפורמה שיפרה את שכרו של המורה ומאפשרת התפתחות מקצועית.

בבית הספר מופעלת הרפורמה הלכה למעשה. התגובות וההתרשמויות הן מההורים והן מהמורים – חיובית.

ישנה תחושה שמתרחש שינוי בכיתות וחדר המורים, בהפסקות וביחסים בין המורים לתלמידים.

שביעות הרצון גורמת להצלחת והטמעת "אופק חדש".

בנימין זאב הרצל אמר:

"כל מעשה אדם, תחילתו חלום וסופו חלום"

לחצו להמשך קריאה
הקטן