שאלה ותשובה
אלימות מצד בן 11

שאלה של הורה בנושא ילד אלים

חלי ברק שטיין פסיכולוגית חינוכית מומחית. מטפלת ומייעצת לילדים, הורים ומשפחות, מלווה מנהלים ואנשי חינוך. מעבירה הרצאות וסדנאות להורים ואנשי חינוך במסגרות שונות.
שאלה

שלום, אני אמא ל- 3 ילדים- גילאי 11, 7, 6
בני בן ה-11 תמיד רב עם אחיו וחבריו בבית הספר ומשתמש באלימות. האם יש לזה השפעה על העתיד ו/או לשים על זה דגש מיידי? (כמובן שתמיד "הוא התחיל איתי" לפי דבריו)
יפעת, בי"ס יצחק שדה, בת ים

נשאל בתאריך 14/07/2010

תשובה

חלי ברק שטיין:

אמא יקרה,

אני חושבת שיש להתנהגות של בנך משמעות גם להווה וגם לעתיד, ובשתיהן צריך לטפל. בהווה צריך להפחית את האלימות במריבות שלו עם הסביבה, צריך ללמד אותו לשלוט בכעס ובעלבון שלו, להשתמש בפה במקום בידיים, לווסת את רגשותיו, ואולי גם לשפר את יחסיו עם האחים והחברים. לטווח הארוך השיפור הזה ילמד אותו איך מתנהגים עם אנשים אחרים, ויעזור לו לבנות יחסים משמעותיים במשפחה ועם חברים, ובעתיד בבנית המשפחה שלו. ככל שהוא גם יצליח להשתפר ביחסים שלו עם הסביבה, כך גם הדימוי העצמי שלו ישתפר, והוא ירגיש טוב עם עצמו, מה שיעזור לו בהתמודדות הכללית עם החיים.

כך שלדעתי שווה לכם להתייעץ עם איש מקצוע, בבית ספר, בשרות הפסיכולוגי או עם פסיכולוג פרטי, לקבל הדרכה בעצמכם כהורים, ועל פי צורך לתת לו עזרה – או בטיפול אישי או קבוצתי או במסגרת המשפחה כולה. זה יעזור לו מאוד.

בהצלחה.

בברכה,
חלי ברק שטיין
09-7624041 (להתקשר אחרי 16.00)

heliba@inter.net.il
www.hebpsy.net/barak

לחצו להמשך קריאה
הקטן