שאלה ותשובה
בן שבע בוגר

פרופ' אליעזר יריב, פסיכולוג חינוכי משיב על שאלה בנושא השתלבות חברתית של ילד בן 7 נבון.

פרופסור אליעזר יריב פסיכולוג חינוכי, מרצה ומנחה סדנאות לבתי-ספר, מרצה אורח באוניברסיטאות, במכללות ובמכון מופ"ת.
שאלה

שלום,
בני בן שבע, ילד חכם, בוגר, עם יכולת ביטוי מפותחת לגילו, מוכשר בהרבה תחומים. השנה החל ללמוד בכיתה א', לא הכיר קודם אף אחד מהילדים. הבעיה היא שהוא לא מוצא שפה משותפת עם אף אחד מהבנים בכיתה הוא טוען שהם "ילדותיים, מדברים שטויות, לא מתעניינים בכלום חוץ ממשחקים טיפשיים", הוא התחבר עם ילד אחד אבל גם עליו הוא אומר את אותו דבר.
האם כדאי להקפיץ אותו כיתה בשנה הבאה? המורה אומרת שהוא היום ברמה של כיתה ב' מבחינה לימודית, קשה לי להחליט האם צעד כזה גדול עליו מבחינה חברתית והאם יגרם לו נזק ריגשי (ירגיש הכי קטן, יכנס לכיתה מגובשת ויהיה בצד וכו'), הוא ילד חברותי ובטוח בעצמו בד"כ , אבל לפעמים לוקח לו זמן להפתח ווהוא קצת ביישן בסיטואציות חדשות.
מה אפשר לעשות כדי לעזור לו?

תודה מראש

תשובה

לאמא של ילד בכיתה א.
ובכן, יש לך 'צרות של עשירים'.
בנך מפותח, נבון ובוגר ואינו מוצא את עצמו בכיתה עם בני גילו.
השאלה האם 'להקפיץ' אותו כיתה מחייבת אבחון פסיכולוגי מקיף ושיקול דעת עם צוות בית הספר.
בהחלטה כזו ישנם שיקולים לכאן ולכאן, ובכל מקרה כדאי שתשתפי את בנך בהחלטה.
בהצלחה,
אליעזר

לחצו להמשך קריאה
הקטן