שאלה ותשובה
בן שלא רוצה את אחותו בבית הספר

שושנה היימן משיבה על שאלה של אם באשר לבנה שאינו מוכן לכך שאחותו תעבור ללמוד באותו בית ספר בו הוא לומד.

שושנה היימן שושנה הימן, יועצת הורים/מורים, מנכ"ל לייף סנטר - המרכז להורות מקושרת, חברה בסגל בינלאומי מכון ניופלד, ומרצה במכון לנדר-מרכז אקדמי ירושלים. www.lifecenter.org.il
שאלה

יש לי שני ילדים בן 15 ובת 13. הם לומדים בבתי ספר שונים. הבת רוצה לעבור לביה"ס שבו לומד הבן. כשהבן שמע שרשמתי אותה לבית הספר בו הוא לומד, החל לכעוס ולאיים שהוא לא מוכן שהיא תלמד באותו ביה"ס ומאיים שיפסיק את לימודיו. שאלתי אותו למה והוא לא ידע לומר ולהתמקד, רק צרח וכעס וגם קצת בכה. הוא טוען שטוב לו שם ואנחנו רק מקלקלים לו. שאם היא תבוא הכול ישתנה לרעתו. שאנחנו לא מתחשבים בו שטוב לו ורוצים לקלקל.
מה עושים?

תשובה

שלום רב,
בוודאי שאינך רוצה לפתור בעיה אחת וליצור בעיה אחרת. מעניין שלבנך יש דעות ורגשות חזקים מאוד לגבי הנושא, למרות שהוא לא מצליח לפרט ולתאר בדיוק ממה הוא חושש ומדוע הוא חושב שאם אחותו תלמד באותו בית ספר הכל יתקלקל לו. לפני שאת נותנת לבתך את האור הירוק לעבור לבית ספר שבו אחיה לומד, חשוב להקשיב יותר לבנך. כשהוא יידע שחשוב לך שיהיה לו טוב, שלא היית לוקחת החלטה שהייתה משפיעה עליו כל כך, בלי להתייעץ אתו, יהיה קל לו יותר לגלות בעצמו מה כל כך מטריד אותו. אחרי שאת מודיעה לו שאת לא מסכימה להעביר את בתך בשלב הזה עד שתביני את עומק העניין, את יכולה לדבר אתו בנחת על השיקולים שלו על מנת להבין אותו יותר. הזמן, הסבלנות, האכפתיות, והבעת החום שלך כלפי בנך יעזרו לכם לנהל שיחה אמתית ומעמיקה שתיתן לשניכם את התשובות הנכונות. רק אז תראי את הכיוון הנכון לשני ילדייך.
בהצלחה,

שושנה הימן

לחצו להמשך קריאה
הקטן