אקטואליה
זה אקטואלי: "מוות לערבים": הצתה בבית ספר דו-לשוני בירושלים
צוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

אירוע חמור המזמן שיח על דו-קיום, גזענות ופשעי שנאה.

רקע

צוותי כיבוי השתלטו על שריפה בכיתה א' בבית הספר הדו-לשוני בשכונת פת בבירה. עם סיום פעולתם, מצאו הכבאים במקום כתובות נאצה ובהן "מוות לערבים", "כהנא צדק" וכתובות בגנות דו-קיום. חקירה ראשונית בפיקודו של רשף רוני סונינו העלתה כי השריפה החלה בעקבות הצתה במזיד בתוך בית הספר.

– שר החינוך שי פירון: "מדובר במקרה אלים, נפשע ונתעב שיש בו כדי לפגוע ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. העובדה שמדובר בהצתה של מסגרת חינוכית הדוגלת בדו-קיום מהווה פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים".

– אריק ספורטה, מנהל בית הספר: "חיים פה יחד יהודים וערבים בצורה שוויונית, ואף אחד לא ייקח את זה מאתנו".

(מבוסס על ידיעה מאתר Ynet  שפורסמה ב- 30/11/14)

הפעילות

מה אתם חושבים על מה שקרה?
מדוע לדעתכם מדובר בפשע נתעב?
איך לדעתכם מרגישים היום התלמידים הערבים והיהודים בבית הספר? איך מרגישים ההורים?
באיזו מידה, אם בכלל, פעולות שננקטות בחשיכה (ריסוס כתובות גרפיטי, שריפה וכדומה) יכולות לחולל שינוי?
מדוע לדעתכם האנשים שהציתו את השריפה בחרו להביע את מחאתם בדרך זאת, בלילה, במקום להביע את עמדתם בדרכים חוקיות בשעות היום (למשל בהפגנה)?
האם ניתן למנוע מקרה כזה בעתיד? האם אנחנו יכולים לעשות משהו למיגור השנאה? שתפו במחשבותיכם.
חלקו את הכיתה לקבוצות של 5 תלמידים. בקשו מכל קבוצה לחשוב יחד ולכתוב: מה אפשר להגיד היום לתלמידים בבית הספר שבו אירעה ההצתה כדי לעודד ולחזק אותם?

פותחים את הדלת לחיים משותפים,  نفتح الباب أمام حياة مشتركة

מצגת בנושא חיים משותפים, המעודדת את התלמידים לפעול בדרכים שונות לקידום הנושא. במצגת נעשה ניסיון "לפתוח את הדלת" ולמצוא את הדרך לחיים משותפים בישראל באמצעות הילדים- דור העתיד. הפעילות מתאימה לכיתות ה'- ט'.

לפעילות…

להרחבה:

מערך שיעור בנושא מניעת אלימות, לינץ' ופשעי שנאה (לכיתות ט' ומעלה),

עלה החום,

סטיגמות,

מילים כואבות כסכין,

לאילו קבוצות ברשת כדאי להצטרף??? 

הארכיון

לארכיון "זה אקטואלי"

לחצו להמשך קריאה
הקטן