אקטואליה
זה אקטואלי: נער תועד משליך כלבה לעיני חבריו
צוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

דיון כיתתי בעקבות אירועי התעללות של בני נוער בבעלי חיים חסרי ישע, בחמלה ובדאגה לבעלי חיים.

רקע

בשנים האחרונות חלה עלייה של עשרות אחוזים בהתעללויות בבעלי חיים בישראל. רק בסוף השבוע האחרון אירעו שני מקרים כאלה:
ביום שישי ה-24 באפריל תיעדה חבורת צעירים באמצעות טלפון סלולרי מעשה התעללות קשה בכלבה בוגרת ועיוורת בגינה בבית פרטי. הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות עורר זעם רב בקרב הגולשים.
הנער שפגע בכלבה פרסם סרטון התנצלות בחשבון האינסטגרם שלו שבו אמר: "לכל עם ישראל, אני רוצה להתנצל מכל הלב על המעשה המגעיל שעשיתי. אני יודע שזה עורר כעס. אני מתחנן שתסלחו לי, הייתי שתוי. אני הולך להתנדב בעמותת 'צער בעלי חיים'".
בשבת ה-25 באפריל תועד צעיר כשהוא מתעלל בחתול. הוא סובב את החתול בידו כמה פעמים בחוזקה כאשר הוא תופס אותו בזנבו והחתול מיילל בכאב רב. לאחר מכן זרק הצעיר את החתול על מבנה.

(מבוסס על ידיעות ב-MakoWallaYnet ו-0404)

הפעילות

  1. התעללות בבעלי חיים זוהי עבירה על החוק בישראל. מדוע לדעתכם זה כך?
  2. למי מכם יש בעל חיים בבית? איך הייתם מרגישים אם הם היו עוברים התעללות? (למורה – יש לעודד את התלמידים לספר קצת על בעלי החיים שלהם, לתת להם שם ונוכחות, כדי שיבינו שהם כמו חלק מהמשפחה. מי שאין לו בעל חיים בבית שינסה לדמיין איך הוא היה מרגיש).
  3. מה דעתכם על אנשים שמתעללים בבעלי חיים? הסבירו.
  4. מה דעתכם על השימוש שנעשה ברשתות החברתיות במקרים כאלה?
  5. מה דעתכם על התנצלותו של הפוגע? הסבירו. (למורה: הפוגע פרסם את ההתנצלות לאחר הביקורות הרבות שקיבל. ייתכן שהתנצלותו נובעת רק מתוך חשש לדימויו החברתי, אך ייתכן שהנער באמת מתחרט והוא מצהיר על התנהגות מתקנת בהתנדבות ב'צער בעלי חיים').
  6. איך אנחנו כילדים ובני נוער יכולים לסייע במניעת התעללות בבעלי חיים? (למורה: מומלץ לכתוב על הלוח את ההצעות, כגון כרזות בבית הספר נגד התופעה, פרסום הודעות גינוי ברשתות החברתיות, העלאת הנושא לדיון בין החברים, לנקוט עמדה כשעדים למקרים כאלו ועוד).
  7. אנשים רבים מגדלים חתול או כלב ורואים בהם ידיד אמת. האם לדעתכם אדם שמתנהג כך כלפי בעלי חיים עלול להתנהג גם לחבריו בצורה אלימה כזאת? הסבירו.

מצגות להעברת פעילות בנושא:

התעללות בבעלי חיים התלמידים יבינו שכשם שיש בני אדם שסובלים מאלימות, כך יש גם בעלי חיים שסופגים התעללות. תפקידנו הוא להגן על בעלי החיים ולעודד אנשים להתייחס אליהם בכבוד. אם נעודד קרבה לבעלי חיים, נְפתח כישורי רגישות ואמפתיה כלפי החלש וחסר האונים שבסביבתנו – בעלי חיים ובני אדם כאחד.

הזנחה של בעלי חיים התלמידים יבינו שאנשים המגדלים בעלי חיים צריכים להיות מודעים לאחריות הכבדה הנובעת מכך, ולהעניק לבעלי החיים שבחזקתם טיפול ראוי ונכון.

הארכיון

 לארכיון "זה אקטואלי"

לחצו להמשך קריאה
הקטן