אקטואליה
זה אקטואלי: ערב ראש השנה: 89% מהישראלים מרוצים מחייהם
צוות חינוך חברתי וכישורי חיים, מטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

שאלות לדיון בעקבות ידיעה בה עולה כי אחוז גדול מן הישראלים חשים שביעות רצון מחייהם.

רקע

ערב ראש השנה תשע"ט, אוכלוסיית ישראל נאמדת בכ-8.907 מיליון נפשות. הרוב היהודי מונה כ-6.625 מיליון תושבים (שהם 74.4% מכלל האוכלוסייה), בעוד 1.864 מיליון תושבים נמנים על האוכלוסייה הערבית (20.9% מכלל האוכלוסייה). היתר, כ-418 אלף תושבים, משתייכים ללאומים אחרים.

89% מהישראלים דיווחו כי הם מרוצים מחייהם, 84% מהנשאלים העריכו את מצבם הבריאותי כטוב מאוד או טוב, ו-51% העידו כי הם עוסקים בפעילות גופנית על בסיס קבוע.

(מבוסס על ידיעה שפורסמה ב-5.9.18, ב-עשר.tv)

הפעילות

שאלות לדיון

  1. מה דעתכם על הנתונים? האם הם מפתיעים אתכם? הסבירו.
  2. מניסיונכם: מה זה אומר להיות "מרוצה מחייך"? נסו להסביר.
  3. לפני חצי שנה פורסם מחקר שמדד את מידת האושר במדינות שונות בעולם לפי גורמים כמו: מצב כלכלי, תוחלת חיים, רווחה (תנאי חיים נוחים), היעדר שחיתות, חופש ביטוי ונדיבות. בחרו את אחד הגורמים ונסו להסביר – מדוע הוא מדד לאושר?
  4. מה גורם לכם להיות מאושרים או שבעי רצון? (למשל: חברים טובים, תחביבים, הישגים, יחסים טובים עם בני המשפחה ועוד).
  5. איך אפשר לעזור לעצמנו להיות יותר מאושרים או שבעי רצון מן החיים?
  6. 51% מהאזרחים העידו כי הם עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע. האם פעילות גופנית עוזרת לדעתכם לתחושה של שביעות רצון מן החיים? מדוע?
  7. בשנת 2012 בחנו חוקרים גם את מדד האושר של תושבים זרים ב-117 מדינות. ג'ון הליוויל, מעורכי המחקר, אמר שנראה שהאושר "מדבק": "העובדה המדהימה ביותר בדוח היא ההתאמה בין האושר של המהגרים לאושר של המקומיים. מי שמהגר למדינות שמחות יותר – מרוויח. מי שמהגר למדינות שמחות פחות – מפסיד". מה דעתכם? האם אושר (או שביעות רצון) אכן מדבקים?

 

לחצו להמשך קריאה
הקטן