אקטואליה
זה אקטואלי: תלמידים משתתפים בהפגנת מחאה
צוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי והסתדרות המורים

אלפי בני אדם, כולל בני נוער הפגינו השבוע מול בית המשפט המחוזי בחיפה, שדן בערעור שהגיש מפעל 'חיפה כימיקלים' על החלטת בית המשפט לסגור את מכל האמוניה שברשותו. הידיעה מזמנת דיון באופן בו בני נוער יכולים להילחם על מה שחשוב להם ולהיות מעורבים חברתית.

רקע

כ-3,000 בני אדם הפגינו השבוע מול בית המשפט המחוזי בחיפה, שדן בערעור שהגיש מפעל 'חיפה כימיקלים' על החלטת בית המשפט לסגור את מכל האמוניה שברשותו. מְכל זה נחשב סיכון ממשי לתושבי אזור חיפה והקריות בשל תכולתו הרעילה. מדובר בהפגנה הגדולה ביותר שהייתה בחיפה אי פעם בנוגע לאיכות סביבה.
מועצת התלמידים והנוער הארצית השביתו לארבע שעות את הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים באזור כדי לאפשר לתלמידים להשתתף בהפגנה.
נוי קריאף, יו"ר מועצת התלמידים והנוער של מחוז חיפה, אמרה: "מכל האמוניה מסכן ומאיים על מאות אלפי אזרחים הגרים ברשויות שונות כאן במחוז חיפה. אני קוראת לבני הנוער לשאול את השאלות הקשות, ליצור שיח, להיות מעורבים בצורה פעילה ולצאת להפגין בעד הוצאת מכל האמוניה מחיפה".

(מבוסס על ידיעה באתר YNET)

הפעילות

  1. עשרות אלפי בני נוער שבתו והביעו מחאה על כך שמכל האמוניה עדיין לא נסגר. האם מעורבות בני נוער בנושאים שעל סדר היום הציבורי חשובה? מדוע? הסבירו.
  2. האם לדעתכם לבני נוער יש כוח לחולל שינוי בהתנהלות של רשות או של מדינה? הסבירו.
  3. כאשר משהו מפריע לנערים ולנערות בהתנהלות העיר שלהם או בבית הספר – כיצד הם יכולים לפעול?אילו דברים בני נוער יכולים לעשות כדי להשמיע את קולם? (כתבו את הרעיונות על הלוח. הם יכולים לכלול התערבות אקטיבית ברשתות חברתיות או בעולם האמיתי בצורות שונות).
  4. בגיל 18 החלה עדי לוסטיג להיאבק ברשויות כדי להציל את חוף פלמחים הקרוב לביתה מהריסה. במשך למעלה משנתיים נאבקו עדי וחבריה על שמירת החוף, ואף עברו להתגורר בחוף עצמו לשם כך. יש האומרים כי צריך אופי מיוחד מאוד כדי להיאבק בגיל כה צעיר על מה שחשוב לך. מה דעתכם על אמירה זו? האם כל אחד יכול להניע את עצמו לפעולה? במה זה תלוי?
  5. בבתי הספר בישראל מונהגת תכנית מחויבת אישית, שמטרתה להגביר את הזדהות הנוער עם הקהילה הסובבת אותו ועם אוכלוסיות חלשות, וזאת באמצעות מתן עזרה מסוגים שונים. על כל תלמיד/ה להשתתף במיזם כתנאי לזכאות לתעודת בגרות. מה דעתכם על כך?
  6. נושא ההשתלבות החברתית והפוליטית של צעירים מקבל חשיבות רבה בעולם. מתוקף כך מוקמים ארגונים שנועדו לקדם את הנושא. לדוגמה, Global Youth Action Network הוא ארגון-גג ללא מטרות רווח, הכולל מעל 1,000 ארגונים ב-190 מדינות ברחבי העולם. מטרת הארגונים הללו היא לאפשר לצעירים לשפר את העולם, תוך שיתופם בקבלת החלטות. מה דעתכם על כך? מדוע זה חשוב? האם הייתם רוצים באופן אישי להיות חלק מארגון כזה? הסבירו.

 

להרחבה:

זה אקטואלי: מחאת תלמידי התיכון

באתי להושיט עזרה- התנדבות

התנדבות

יום הנוער הבינלאומי 12.8

הארכיון

 לארכיון "זה אקטואלי"

לחצו להמשך קריאה
הקטן