שאלה ותשובה
מעבר לעיר אחרת עם ילדים

שושנה היימן משיבה על שאלה מעבר לעיר אחרת עם ילדים.

שושנה היימן שושנה הימן, יועצת הורים/מורים, מנכ"ל לייף סנטר - המרכז להורות מקושרת, חברה בסגל בינלאומי מכון ניופלד, ומרצה במכון לנדר-מרכז אקדמי ירושלים. www.lifecenter.org.il
שאלה

בס"ד
ראשית שלום
יש לי תאומות בכיתה א בכיתות נפרדות
לאחרונה הכרתי בחור מקסים וברצוני לעבור לגור לצדו בעיר שלו השאלה הקריטית היא האם זה יכול לפגוע בהן אם נבצע מעבר שכזה שאומר מעבר של בית ספר של עיר של חברים כשהרקע הוא שהן בנות להורים גרושים שחוו את הגרושים רק לא מזמן
תודה רבה ויום מקסים

תשובה

את מעוררת בשאלתך שאלות רבות נוספות.  ברור שאת רוצה ליצור מצב יציב שישמח גם אותך וגם את בנותייך.  חשוב לחשוב על מצב ארוך טווח, כי כשאת גורמת לשינויים משמעותיים לקרות בחייכן, את רוצה להבטיח את התנאים הנכונים והטובים ביותר כך שהשינוי יניב פירות מתוקים.  את לא רוצה למצוא את עצמך במצב בעייתי, מסובך וכואב, אחרי שיצרת את השינוי הזה.  את רוצה לברר עניינים רבים כמו מהי השקפתו של בן זוג החדש לגבי גידול ילדים, חינוך, חיי משפחה, ובכלל השקפת עולמו.  האם הוא מוכן לקבל אחריות  ורוצה להיות דמות של אבא לשתי הבנות?  האם יש לכם שפה משותפת על הורות ועל חיי משפחה?  האם הוא פתוח ומוכן להשקיע בלימוד יחד אתך על כיצד לגדל ילדים בצורה בריאה?  האם הוא מוכן להקריב  כדי לעזור לך לגדל את הילדים? האם אתם מודעים לקשיים הפוטנציאליים בשינוי כזה ואיך להתמודד עם הקשיים האלה?

השינוי הזה יכול להיות טוב מאוד לבנות שלך, מלא שמחה וצמיחה.  הוא גם יכול להיות גרוע ומלא תסכול ועצבות.  הכול תלוי במוכנות שלך ושל בן זוג החדש לעבור תהליך של לימוד משותף, שיחות על העניינים החשובים כדי להגיע למסקנות משותפות, ולהגיע לדרך שבה אתם רוצים להתקדם ביחד.

גם כשאנחנו כמבוגרים רוצים למצוא את שמחת החיים והאושר, אנחנו צריכים לזכור שאנחנו אנשים מבוגרים והדאגה הראשונה שלנו היא לעזור לילדינו לגדול.  אנחנו כבר גדלנו ויש לנו את הכוחות לשים את הצרכים שלנו בצד ולטפל בילדינו במסירות נפש.  אין לילדינו את הכוחות האלה עדיין והם סומכים עלינו לעזור להם ולתמוך בתהליכי ההתפתחות שלהם המובילים אותם להתבגר.  חשוב להכיר בצרכים הרגשיים והנפשיים שלהם כדי לתת מענה אמתי לצרכים אלה.

אני מציעה ליווי ותמיכה במצב שבו את נמצאת לפני שתפעילי שינוי משמעותי בחיי ילדייך.  אני יכולה להציע לך את הקורס "הכוח להיות הורה – החיבור החיוני" יחד עם ליווי אישי,  כדי להרגיש ביטחון בהחלטתך ובדרך שבה את בוחרת.  אני מצרפת קישור לפירוט הנושאים.

https://www.lifecenter.org.il/page.php?pageID=49

אפשר לעבור את הקורס מקוון ולקבל ליווי אישי מקוון.

בהצלחה רבה,
שושנה הימן
טל' 0528-405568
לייף סנטר, המרכז להורות מקושרת
www.lifecenter.org.il   info@lifecenter.org.il

03-9063153

לחצו להמשך קריאה
הקטן