הנחיות
הנחיות למורים
מומלץ לקיים את השיעור בחדר מחשבים, כדי שהתלמידים יוכלו לצפות שוב בסרט, ולהתעכב על הפרטים ועל הרמזים שבו.
- צפו בסרט יחד עם התלמידים.
- ספרו על מעין ספיר ועל נסיבות הירצחה.
- הציגו את מטרות הצפייה בסרט (המופיעות בתחילת העמוד).
- קיימו את הפעילות בכיתה.
הפעילות
1. צפו בסרט יחד עם התלמידים.
2. דונו בסרט:
א. שאלו: מדוע, לדעתכם, הסרט נקרא "סוף ידוע מראש"?
ב. צפו שוב בדקה הראשונה של הסרט, ושאלו: מה גיא ותום אומרים, כשהם רואים את שרון בפעם הראשונה?
ג. שאלו: האם שרון היא צד בסכסוך? האם, לדעתכם, שרון מוסיפה להחרפת הסכסוך? מדוע?
ד. הדגישו: שרון נותנת יחס שווה לשני הבנים. היא אינה מגלה עניין באיש מהם.
ה. שאלו: גיא ותום טוענים שהם התאהבו בשרון; האם, לדעתכם, הם הספיקו להכיר אותה? ממה המתח ביניהם נובע בשלב זה? האם ייתכן שהסכסוך מחריף בגלל היריבות בין הבנים ולא בגלל שרון?
ו. הסבירו: שימו לב, שהבנים נחושים בדעתם לזכות באהבת שרון, כדי לחזק את מעמדם בקרב הכיתה ובשכבה.
ז. הדגישו: שרון מסרבת להכין את העבודה המשותפת בהיסטוריה יחד עם אחד הבנים ומספרת שכבר קבעה עם חברתהדנה.
ח. האם, לדעתכם, לחברים בכיתה יש חלק בתהליך הסלמת הסכסוך?
הזכירו את הדברים שאמרו החברים:
"שידע שאתך לא מתעסקים!"
"אל תהיה פרייר!"
"למה, מי הוא?"
"תילחם עליה!"
מה, אתה ילדה?
אל תהיה נקבה"
"תראה לו מי אתה!"
3.שאלו: מה קורה בסוף הסרט? האם, לדעתכם, ניתן למנוע זאת?
4. ספרו על נסיבות הירצחה של מעין ספיר ז"ל. שאלו: האם אתם יכולים לשער מדוע בחרו התלמידים לעסוק בנושא זה לתחרות הסרטים הזאת?
5. כותבים סוף אחר – אפשרות אחרת להפנמת המסרים היא כתיבת סוף אחר לסרט. בקשו מהתלמידים לכתוב (בזוגות או קבוצות) סוף אחר לסרט.
6. סיכום השיעור – סכמו את השיעור בהקראת הסופים השונים, שיכתבו התלמידים.
מידע נוסף למורים
מידע על נסיבות הירצחה של מעין ספיר בידיעה: בן ה-17 הורשע ברצח הנערה מעיין ספיר
כתבה בנושא מריבות על רקע רומנטי: תקיפה אלימה על רקע רומנטי באלעד
פשיעה ואלימות בקרב ילדים ונוער, במשפחה, בחברה: נתונים על תופעת האלימות על רקע רומנטי