שאלה ותשובה
פגיעה מינית בין תלמידים

חלי ברק שטיין, פסיכולוגית חינוכית מומחית, עונה על שאלה תגובות מבוגרים לפגיעה מינית בין תלמידים.

חלי ברק שטיין פסיכולוגית חינוכית מומחית. מטפלת ומייעצת לילדים, הורים ומשפחות, מלווה מנהלים ואנשי חינוך. מעבירה הרצאות וסדנאות להורים ואנשי חינוך במסגרות שונות.
שאלה

תלמיד סיפר לאמא שיש לו חברים שהם "חברים טובים" כי הם מתייחסים אליו. הוא שיתף שלאחרונה הם נוגעים בו במקומות מכוסים ואף הוא נגרר איתם (לדבריו מעל הבגדים). הם משוחחים על הנשיקה של בר רפאלי וסרטים שראו חזה של אשה. הם שאלו אותו האם הוא רוצה לדעת מה זה סקס?
לדבריו הוא סרב לשת"פ, אך הוא פוחד מהם מאוד. הם הזהירו אותו שלא יספר.
כשסיפר לאמא שלו נציין כי היה בהתרגשות מיוחדת ובכה בכי רב כשתוך כדי שהוא מזכיר כי הוא מאוד חושש שלא יגלו שהוא גילה ואז ינדו אותו. הוא אף בקש מאמא לא לספר לאבא ואף לא להנהלה. במיוחד בגלל שהוא גם היה שותף.
לאחרונה גם שמנו לב שמספר פעמים נגע כמכה בישבן של אחיו ואחותו.
לתשובתכם הדחופה אודה.

תשובה

שלום,

לדעתי ילדך במצוקה ונקלע למצב מסוכן מאד עבורו. היא סיפר לך וזה הדבר החשוב ביותר. הוא זקוק לעזרה. הילדים שהוא נגרר לחברתם מפעילים עליו לחץ חברתי כבד לעשות דברים שאינם מתאימים לו ואינם מתאימים בכלל לגיל. עיסוק מיני חורג לגיל.

הוא נמצא בלחץ נפשי כבד, במצוקה שרק תגבר. הם לוחצים עליו לשמור בסוד את הדברים כי הם יודעים שהדברים אסורים.

הוא נקלע למלכוד של פחד שמכל צד יענישו אותו ויכעסו עליו – החברים שלו או אבא שלו. אין לו מוצא.

חשוב שתגידו לו מופרשות שהוא בסדר, שהוא לא עשה שום דבר רע. החברים שלו טועים, הם עושים דברים לא בסדר וצריך להפסיק את המצב.

במקרים כאלו צריך לערב מבוגרים. תגידו לו שתשמרו עליו, שתגידו שאתם גיליתם בלי שהוא סיפר. אתם תערבו את ההורים של הילדים, את בית הספר.

במקרה כזה דורש התערבות מערכתית שלמה, להוציא את הסוד לאור. צריך לעזור לילד שלכם וגם לילדים האחרים שהתדרדרו להתנהגות לקויה.

אל תהססו לדבר עם יועצת בית הספר, היא תעזור לך וכך תקבלו את העזרה המתאימה.

חלי ברק שטיין
פסיכולוגית חינוכית מומחית
heliba@inter.net.il
www.hebpsy.net/barak
072-2236368
(אחרי השעה 16.00)

לחצו להמשך קריאה
הקטן