וידאו
פעילות מלווה לפרק "לנצח ולהפסיד" בסדרה "בבית של פיסטוק"
שיר דרור, שלמה זיס, צוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

פעילות נלווית לסרטון העוסק בקושי להפסיד, אך המעודד את התלמידים לזהות את היתרונות שבמשחק המשותף למרות הכל.

על הסרט

פיסטוק ורגע משחקים בלוטו חיות. בהתחלה רגע מנצח ופיסטוק מפסיד, אך פיסטוק אינו משלים עם התבוסה ומחליט לשחק לבד. במהרה הוא מגלה שיותר מעניין לשחק בשניים וממציא כללי משחק המאפשרים לו לנצח.

הנחיות

שאלות לכיתה בעקבות הצפייה בסרטון:

מה קרה בהתחלה במשחק בין פיסטוק ורגע?
מה רצה פיסטוק ומה רצה רגע?
כשפיסטוק הפסיד במשחק, איזה פתרון הוא מצא?
האם הפתרון היה מוצלח? למה?
מה זה אומר לנצח או להפסיד במשחק?
אילו משחקים אתם משחקים שלפעמים מנצחים בהם ולפעמים מפסידים?
איך אתם מגיבים כשאתם מנצחים?
איך אתם מגיבים כשאתם מפסידים?
מה זה אומר להפסיד בכבוד ולמה זה כדאי?
מה יכול לעזור למי שמפסיד במשחק?

משחק תפקידים:

תלמיד אחד ישחק את פיסטוק ויישב על כיסא מול השאר.
הזמינו תלמידים להגיד לפיסטוק מה יכול לעזור לו לשחק עם רגע ולהרגיש טוב.

תרגול משחק "איקס עיגול": ציירו על הלוח טבלה למשחק "איקס עיגול" והזמינו 2 תלמידים לשחק במשחק.

בסיום, שאלו את המפסיד –
איך הרגשת? למה?
מה היה יכול לעזור לך להרגיש טוב יותר?
מה בכל זאת גורם לך לשחק במשחקים שיש בהם מנצח ומפסיד?

הסבירו לתלמידים כי בכל משחק תחרותי יש מנצח ומפסיד, אך גם לחוויה של המשחק המשותף יש ערך לא פחות חשוב מהתוצאה שמשיגים. כמו כן, כדי לנצח ולהצטיין צריך גם להפסיד מדי פעם, ומי שיודע להפסיד בכבוד ומוכן לטעות, יש גם יותר סיכוי שילמד ויצטיין בהמשך.

ביבליוגרפיה

משתתפים: ספי ריבלין, ציפי מור/הלל
בימוי: יעל גרף, מוטי אבירם
הפקה: שושנה צחור
עריכת תסריט: חנן פלד
בעלי זכויות: ערוץ 23 – הטלוויזיה החינוכית הישראלית

לחצו להמשך קריאה
הקטן