אקטואליה
זה אקטואלי: שוטר גייס את חבריו כדי לסייע לזוג קשישים
צוות חינוך חברתי וכישורי חיים מטח, בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

לפני כשבועיים רס"ר ארז הרוּש יחד עם חבריו השוטרים סייעו לזוג קשישים ושיפצו את דירתם. ידיעה המעוררת שיח באשר לנתינה, סיוע ועזרה לזולת.

רקע

לפני כשבועיים נתקל רס"ר ארז הרוּש בפוסט מקומם בפייסבוק, על דירה של שני קשישים בירושלים החיים בזוהמה ובתנאים מחפירים. למחרת הגיע ארז במהלך סיור משטרתי אל הדירה. הוא גייס את חבריו והם, במו ידיהם ובמימונם, שיפצו את הדירה במשך כמה ימים כדי לעשות אותה ראויה למגורים.

כשבני הזוג חזרו לדירה לאחר השיפוץ, הם התקשו להסתיר את התרגשותם ואת הכרת התודה שלהם לארז: "עשו לי מקלחון שאוכל להתקלח. הביאו לנו מיטות, למלכה בטח אין כאלה מיטות," התרגשה האישה. "אין מילים לתאר מה שהוא עשה לי, הוא החיה את נפשי. שיישאר בחור כארז ויהיה לו הכוח לעזור לכל מי שהוא יכול. זו אהבת חינם".

(מבוסס על הידיעה ב- mako 4.2.18)

הפעילות

שאלות לדיון:

  1. מה דעתכם על המעשה של רס"ר ארז הרוש וחבריו? הסבירו ותארו מה זה גורם לכם לחשוב עליהם כאנשים.
  2. מדוע לדעתכם ארז וחבריו עשו זאת?
  3. מה לדעתכם הרגישו בני הזוג הקשישים כשחזרו לדירתם המשופצת? הסבירו. (למורה: בני הזוג חשו הכרת תודה על כך שאנשים זרים עשו למענם כל כך הרבה).
  4. האם קרה שעשיתם משהו טוב עבור מישהו שאינכם מכירים? מה היה? איך הרגשתם ואיך הגיב האדם שעזרתם לו?
  5. איך לדעתכם הרגישו ארז וחבריו במהלך עבודתם בבית הקשישים ובסיום העבודה? הסבירו.
  6. מדוע נתינה לאחר גורמת לנותן הרגשה טובה? נסו להסביר.
  7. איך המעשה של ארז וחבריו יכול להשפיע על הסביבה שלהם? (למורה: למשל, החיזוקים החיוביים שארז וחבריו מקבלים יכולים לעודד אנשים נוספים לפעול באופן דומה; המכרים של ארז וחבריו עשויים להעריך אותם יותר כבני אדם על פועלם; הזוג הקשיש והסביבה יכולים להאמין שיש טוב בעולם כי קיבלו כל כך הרבה מאנשים זרים בלי שום ציפייה לתמורה.)
  8. בזוגות: חִשבו יחד – אילו דברים אנחנו כילדים צעירים יכולים לעשות עבור אנשים אחרים ולסייע להם? אילו דברים אנחנו יכולים לעשות ככיתה כדי לתרום ולסייע? כתבו את הרעיונות השונים, ובמליאה – אגדו את כל הרעיונות יחד ונסו לחשוב אילו מהרעיונות אפשר להוציא לפועל כבר בזמן הקרוב.

 

להרחבה: ערכת הטוב שבנתינה

לחצו להמשך קריאה
הקטן