שאלה ותשובה
תלמיד כיתה ב' בוכה בכיתה

שאלה על תלמיד כיתה ב' שבוכה בכיתה.

דר' דניאל גוטליב פסיכולוג קליני ומטפל משפחתי
שאלה

שלום,
בני בכיתה ב בוכה יומ-יומ בכיתה. כל יום בגלל משהו אחר. יום אחד הוא בכה כי הוא קרא ספר (שלא היה איכותי ומתאים לגילו והוחזר לספריה) , כאשר לא הבין את תכנו שאל את המורה , וז סיפרה שבכה מכך. יום למחרת בכה כי לא הספיק להעתיק מהלוח, ובשיעור שהמשיך לאחר מכן ישב והמשיך להעתיק אך בעודו בוכה. הוא מתלבט כאשר הוא מעתיק אם לרדת או להמשיך שורה, ועצם ההתלבטות גורמת לו בכי. הבכי אצלו מופיע מהר מדי וכל פעם מסיבה אחרת.
חשוב לי לציין שהבית הוא בית נעים חמים ושגרתי. אני אוספת אותו מבי"ס ואינו במסגרת צהרון. הילד חכם, חברותי נעים הליכות ורגיש.
אשמח לקבל עיצה מדוע זה קורה.
תודה ויום טוב

תשובה

שלום,
שאלה פשוטה אבל קשה. נראה כי קורה משהו אצל הילד אשר מקשה עליו להתמודד עם תסכולים ועם מצבים המעוררים חוסר וודאות. לפני שהייתי מנסה להבין למה זה קורה, הייתי מדבר עם הילד על מנת להגביר את המודעות שלו לקושי ועל מנת לבחון איתו תגובה יעילה יותר אשר תזכה או בעזרה מהסביבה ולא העצבים אשר עולים לפעמים כאשר ילדים בוכים. הייתי מנסה לעבוד איתו לזהות מתי הוא מתחיל להרגיש את התסכול או את החרדה ואז לעשות משהו אחר  – כמו לבקש עזרה – במקום לבכות. בהמשך הייתי רוצה להבין ממה שהוא כל כך פוחד – מכישלון, מחוסר וודאות, מתגובות של מבוגרים או ילדים.
בברכה,
דר' דניאל גוטליב

טלפון: 09-955-1973
פקס: 09-950-9747
https://www.machonshinui.co.il 

לחצו להמשך קריאה
הקטן